Top 5 izazova za IT menadžere u 2019. godini

saznajte više
 

Top 5 izazova za IT menadžere u 2019. godini

1. KOMUNIKACIJA

Kada bi neko mogao da opiše kako izgleda dogovor 4 IT-evca onda bi to moglo da izgleda ovako. Svako sedi za svojim računarom, tišina, nema razgovora. I onda odjednom, sinhronizovano, ustaju sva četvorica i sastaju se kod stola za stoni tenis. Kako? Putem nekog vida dopisivanja preko računara.

Da bi mogli bolje da razumemo potrebe ljudi sa kojima radimo i klijenata za koje radimo a da istovremeno razjasnimo svoje potrebe važno je da se razvije redovna komunikacija uživo. Razgovor uživo nisu samo reči, već i pogledi, govor tela, nivo glasa, emocije.

Ljudi su sazdani od emocija i kada ne komuniciraju to utiče loše na njih i njihov mozak. Jedno istraživanje je pokazalo da je najveće odumiranje funkcija mozga nastalo kod osoba koje su najmanje komunicirale sa drugim osobama.

Zato je računarski “chat” koristan ali ne i svezamenljiv način komunikacije. Kako kaže onaj slogan sa restorana, “Nemamo wi-fi. Pravite se da je 1995. i pričajte sa svoji prijateljima”.

I uz to, komunikacija i razgovor uživo daju i stvaraju nešto nezamenljivo, poverenje, a to je glavni oslonac dobrih timova.

2. RAZUMEVANJE ŠTA SU MOTIVATORI PORED NOVCA

U vreme kada jedna cela industrija, koju nazivamo pojednostavljeno IT, ima ogroman i brz rast, većina kompanija te industrije se nalazi u fazi brzog priliva velike količine novca, a manjka kvalitetnih ili bilo kakvih ljudi koji će biti realizatori ideja.

U strahu da i ove osobe koje su kod njih ne odu, kompanije iz oblasti IT-a rešavaju ostanak najčešće visokim platama i materijalnim nagradama, do te mere da udovoljavaju različitim željama pojedinaca. A ljudi ipak odlaze.

Poznato je da novac može biti veliki demotivator kada ga nema dovoljno za osećaj sigurnosti, a osrednji motivator kada ga ima dovoljno.

Znači da novcem nećete dugoročno zadržati osobe koje za vas rade.

Ipak, dobra vest je da neki ljudi pokazuju više angažovanja i truda od svoje okoline, iako ne zarađuju više. Zašto? Odgovor na ovo pitanje je zadatak za sve koji rukovode u IT-u. Šta onda raditi i kako motivisati ljude? Koji su to unutrašnji motivatori zbog kojih trčimo onaj ekstra kilometar?

Ako znate da izmerite i otkrijete kod svake osobe šta je pokreće iznutra dobijate formula uspeha kako da ostanu kod vas. 

3. STICANJE KOMPETENCIJA – POZNAVANJE BIZNISA

Opasnost od fluktuacije, odlazaka ljudi iz firmi, stvara i česta  suočavanja za sve većim zahtevima zaposlenih za novim materijalnim primanjima i nadoknadama, za raznim prohtevima.

I to je proces koji se, kada ga jednom pokrenete, širi kao virus. U jednom trenutku (ili periodu) firme dostignu poziciju kada više ne mogu da podignu plate, premije, bonuse a da njihovi zaposleni to ne razumeju i prirodno je po navici žele još malo u odnosu na ono šta su imali. Kako ne može, kada je do sada moglo? Pa vidi koliko imamo posla! 

Očekivanja (posebno mlađih) IT izvršilaca i menadžera su da ima dosta novca u njihovom biznisu i da mogu i oni dobiti više. Posebno kada ih neko stalno pita da li bi prešli u njihovu firmu za možda malo bolje uslove.

Da bi vaši zaposleni zaista razumeli koliko im pripada i koliko firma može da izdvoji na njih treba da počnu da razumeju i biznis, a ne samo ekspertizu IT-a.

Počnite od klljučnih osoba. Kada bi bolje poznavali biznis lakše bi se sa njima pregovaralo i dogovaralo. Počnite odmah da ih učite, finansijama, menadžmentu, prodaji, rukovođenju, jer ćete tako imati mogućnost da dugoročno stvarate lojalne osobe.

4. ODAKLE NAM NOVCI? – KOLIKO NAS KOŠTA POSLOVANJE

Koliko god novca dobiili postoji i ono pitanje: koliko moramo da potrošimo da bi taj novac dobili i koliko nama na kraju ostaje?

Šta su sve prihodi i rashodi biznisa i koliko tu na kraju stvarno ostane?

Koliko biznis investira u svoje ljude, opremu, razne troškove, porezi? Da li vaši zaposleni znaju da samo pomeranje naplate (od klijenta) za 30 dana verovatno smanjuje vrednost tog novca za 1%? Zamislite kako bi bilo kada bi svaka naplata dolazila 30 dana ranije ili 30 dana kasnije. Da li biste isto zarađivali?

Poznavanjem finansija i koliko stvarno košta celokupan biznis osvešćujete ljude da i IT poslovanje ima svoje zahteve i da treba paziti na novce.

Posebno što iskustva iz istorije pokazuju da svaka industrija koja je doživela bum, ima na početku velike marže tj velike razlike u ceni (koliko me košta a za koliko prodam), a da se vremenom marže smanjuju kako raste konkrurencija. Preživeli su samo oni svesni kako da mere svoj uspeh poznajući finansije.

Pitajte farmaceute kako su zarađivali pre 20 godina a kako je to danas.

5. PRAVILA I PROCEDURE

Sloboda je važan aspekt razvoja, posebno mladih talentovanih osoba. Međutim, kao što je linija sastavni deo terena tako je i neki  set pravila i procedura sastavni deo sistema u kojem ima mnogo slobode za individualan pristup.

Kažu da je jedno od najvažnijih ponašanja roditelja za razvoj deteta da mu uskrate nešto što želi kako bi shvatilo da ne može da ima sve i uvek i kako bi počelo da razume šta su prioriteti.

Pravila postoje da bi timovi bolje funkcionisali i da svi razumemo da se interesi mogu ostvariti samo ako se poštuju i interesi ostalih u timu, kompaniji.

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.