Top 4 izazova za lidere i menadžere u 2020.

saznajte više
 

Top 4 izazova za lidere i menadžere u 2020.

Svet se menja tempom bržim nego ikad. Dok je ranije bilo moguće biti zadovoljan pronalaženjem jedne, pobedničke formule za uspeh, korišćenjem iste decenijama i stvaranjem zadovoljavajućeg profita, 21. vek neprestano osporava uspešne i ranije isprobane formule – one postaju ne samo izlizane, već i beskorisne.

Današnji menadžeri, a naročito trenutni lideri među njma, moraju biti svesni izazova sa kojima će se suočiti njihova organizacija i pripremiti se što bolje mogu, najpre za 2020. godinu, ali i sve ono će uslediti u ne tako dalekoj budućnosti.

1 Priroda radne snage se još jednom menja

Lideri će morati da budu sposobni za upravljanje potpuno drugačijom generacijom zaposlenih u odnosu na ono na šta su navikli, jer Generacija Z sada zakoračuje u poslovni svet. Rad na daljinu i fleksibilno radno vreme postaju polako norma, a sa ovakvom slobodom isprva dolazi i otežano držanje situacije pod kontrolom.

Poslovođe se ne mogu više boriti protiv ovoga, niti se truditi da drže svoje zaposlene na oku sve vreme – umesto toga treba da se usredsrede na pravilno delegiranje obaveza, stvaranje i održavanje efikasnih kanala komunikacije, ali i na uspostavljanje kulture odgovornosti. Svima treba da bude jasno da sa većom slobodom u radu dolazi i veća odgovornost za isti, a zaposlenima treba predstaviti kompaniju kao nešto što je i u njihovoj nadležnosti, u njihovom ,,posedu” – oni, naime, ne rade za kompaniju, već rade za nešto svoje – svoje radno mesto, ciljeve, snove.

2 Neophodna tehnološka znanja

Činjenica je da u mnogim rezimeima stoji stavka ,,Korišćenje Microsoft Office-a”, ali je pitanje da li to treba da se navede kao istaknuta veština, ili je to zapravo zahtev koji se već duže vreme podrazumeva. Uzevši u obzir sve nastale promene, ali i one koje će tek zadesiti korporativni svet, organizacije moraju podstaći sve svoje kadrove da idu ukorak sa ovim promenama i generalno, njihovu sposobnost da se koriste novim tehnološkim trendovima.

Ovo ne znači odricanje od starih, dobrih i pouzdanih metoda i praksi – poput korišćenja olovke i papira ili deljenja vizit kartica, već integrisanje tehnologije u kulturu kompanije. Hangouts, Teams, Discord su samo primeri softvera koji mogu biti lako upotrebljeni u cilju poboljšanja koordinacije tima, sistema informisanja i komunikacije.

3 Naviknite se na haos

Svaka značajnija promena i napredak u bilo kojoj sferi, pored pomenutih u tehnologiji, često izaziva zbunjenost i pometnju u svim sferama sa kojima se graniči. Lideri moraju razumeti da je nesigurnost zbog neizvesne budućnosti nešto sa čime će oni i svi njihovi podređeni morati da se pomire.

Dovoljno je pretražiti ,,Najnovije trendove” na internetu, i odmah će se naći nešto vredno brige. U svakom trenutku neko negde radi na razvoju nečega što će uzurpirati tržište, te pometnja može nastati u bilo kom trenutku jednog uobičajenog radnog dana. Jednom kada postane svesna ovih rizika, jedna organizacija konačno može prihvatiti ove okolnosti kao najbolji dostupni benchmark današnjice.

4 Stvaranje šire slike

Svi zaposleni, uključujući lidere, moraju biti upućeni na razmišljanje izvan postojećih okvira. Svakako da je najvažniji fokus današnjeg dana rešavanje tekućih problema, ali svaki dan takođe nosi bezbroj mogućnosti za nove ideje i rešenja primenljiva u budućnosti.

Ohrabrivanjem zaposlenih da pažljivo posmatraju svoje neposredno okruženje i istovremeno se informišu o dešavanjima izvan njihovog vidokruga osposobićete ih da bez mnogo truda postanu kadrovi koji će doprineti mnogo budućoj strategiji kompanije i njenoj konkurentskoj poziciji na tržištu.

Konačni zaključak je da se budućnost poslovanja ne može predvideti, ali da se može predvideti zaostajanje kompanije koja nije svesna svojih mogućnosti i najboljeg načina da ih iskoristi u ovoj turbulentnoj današnjici.

 

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.