Start With Why – recept za uspeh najvećih pobednika

be INSPIREd
 

Start With Why – recept za uspeh najvećih pobednika

Šta razlikuje pobednike od gubitnika? Šta morate imati da biste bili pobednik, a šta ne smete raditi da ne biste postali gubitnik? Zašto uprkos svom vašem trudu nikad ne vidite rezultate? Sve su šanse da pripadate velikoj većini ljudi koja nikada nije isprobala princip ,,Počnite sa zašto” Simona Sineka.

Simon Sinek se prvi put dotakao svog principa 2009. godine tokom držanja svog viralnog TED govora “How Great Leaders Inspire Action”, a koji je takođe propraćen njegovom istoimenom knjigom “Start With Why”. Jasno je zašto su ovaj govor i knjiga digli toliku prašnu – Simon je uspeo da u samo 18 minuta otvori ljudima oči i natera ih da preispitaju svoje stavove o uspehu i onima koji do njega uspevaju da dođu. Kao tipične predstavnike uspešnih ljudi i kompanija naveo je Apple, Martina Lutera Kinga i braću Rajt – koji su brže postigli veće i dugotrajnije rezultate od mnogih koji su na istom problemu radili sa više resursa i podrške. Prema Simonu, velika većina ne uspeva u onome u čemu ovi ljudi i oni slični njima mogu, jer se ne vode načelima ključnim za bilo koju vrstu uspeha.

Zlatni krug (“The Golden Circle”) ima tri sloja – ,,Zašto?”, u centru (naša svrha i verovanja), ,,Kako?”, u središnjem sloju (specifične akcije i načini za realizaciju našeg ,,Zašto”) i ,,Šta?”, u spoljašnjem sloju (otelotvorenje naše svrhe). Najveća greška je pričati o svom radu i sebi polazeći od pitanja ,,Šta” kao početne tačke – ljude ne zanima to što mi prodajemo mobilne telefone, tražimo zaposlene za svoju kancelariju ili želimo da zauzmemo procentualno veći udeo na tržištu – to trenutno radi još bezbroj drugih kompanija. Izdvajaju se one koje polaze od srži, od pitanja ,,Zašto?” – ,,Mi radimo ovo jer nam je to najveća želja iz detinjstva”, ,,Ovo moramo ostvariti jer može promeniti živote naših porodica i prijatelja nabolje”, ,,U ovo verujemo ceo život i to možemo ostvariti samo sa vama”.

Deluje jednostavno, ali se malo ko vodi ovim principom i razume da ,,Ljudi ne kupuju ono što prodajemo, već ono u šta verujemo”. Ovo se ne odnosi samo na kupce koje treba da privučemo svojom svrhom umesto proizvodom, već i na poslovne partnere, medije i zaposlene. Zaposlene koje privuče ,,Šta?” kojim se bavite, neće razlikovati vas od bilo kojeg konkurenta koji se bavi istom stvari, i ostaće sa vama sve dok su zadovoljni platama i drugim benefitima. Međutim, zaposleni koji prepoznaju vaše ,,Zašto?”, vašu svrhu, ostaće s vama iz ličnih uverenja i neće raditi za novac, nego će uložiti svoje vreme, trudi i sve što imaju da bi zaštitili zajednički san. Glavna poruka je da prilikom prodaje proizvoda, potrage za vama potrebnim ljudima i predstavljanja sebe ne treba da tragate za ljudima kojima trebaju vaši proizvodi, usluge ili novac, već za onima koji veruju u ono što i vi – i to je recept dugotrajnog uspeha koji primenjuje tek nekolicina.

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.