Preživite povratak sa godišnjeg odmora

be INSPIREd
 

Preživite povratak sa godišnjeg odmora

Da li i vi pripadate velikom broju ljudi kojima povratak sa godišnjeg odmora predstavlja ubedljivo najstresniji period u celoj godini? Morate znati da niste jedini, da je to prirodno, ali morate znati i najlakši način za rešavanje ovog često velikog problema. U nastavku ovog teksta pružamo vam ključ uspeha u borbi sa pomenutim izazovom, pa nastavite sa čitanjem kako biste prikupili savete koji će vam olakšati odnos prema poslu na duže staze.

Vratite se sa odmora par dana ranije i pripremite teren

Sećate se kako prvih nekoliko dana odmora niste bili sasvim sigurni gde se nalazite i šta treba da uradite u toku dana? Velike su šanse da ćete se slično osećati po povratku na posao, tako da je jedna od najvećih usluga koju možete učiniti sebi upravo povratak u grad u kome radite nešto ranije. Ovo vreme pametno iskoristite da se prilagodite klimi, uobičajenom tempu života, spavanja i načinu ishrane  – na ovaj način nećete morati da se borite sa ovim u ključnim danima povratka na posao.

Više je nego poželjno pripremiti teren za predstojeći period, kako na poslu, tako i kod kuće. Za početak, raspakujte svoje kofere u potpunosti kako biste bili načisto sa time da je odmor gotov. Takođe, uredite svoj radni kutak u kući tako da bude spreman u svakom trenutku – to može biti postavljanje laptopa na radni sto, grupisanje rokovnika i knjiga ili snabdevanje kancelarijskim materijalom.

Sve je u dobroj organizaciji

Sada morate izdvojiti koliko god je vremena potrebno da biste svoj povratak na posao isplanirali i učinili ga što produktivnijim. Najpre izlistajte sve predstojeće obaveze, pa analizirajte koliko su hitne i bitne kako biste znali šta se mora uraditi odmah i sa najvećom pažnjom, a šta može biti delegirano ili ostavljeno za kasnije. Nemojte pokušavati da samo precrtate što više stvari sa to-do liste – upašćete u zamku lažne produktivnosti, jer kvalitet je uvek bitniji nego kvantitet.

Pored ovih kratkoročnih obaveza, pokušajte da razmišljate i na duže staze i postavite sebi sledeća pitanja: Da li postoji ozbiljniji projekat koji želite da započnete? Koji su vaši ciljevi u poslovnom i privatnom životu? Kako se oni međusobno uklapaju? Gde vidite sebe za pet godina? Potrudite se da uvidite sa kojim ste se problemima suočavali prošle godine na poslu, koji su bili uzroci tome i kako to možete neutralisati u budućnosti, jer nema svrhe planirati svaku godinu na isti način i svaki put biti nezadovoljan.

Prvi dan po vašoj meri

Ukoliko je ikako moguće, za dan povratka na posao odaberite onaj dan u nedelji koji vam najbolje leži. Većina ljudi bi najradije da propusti ponedeljak i počne sa radom od utorka (ili kasnije), jer na taj način ,,skraćuju’’ radnu nedelju na četiri (ili manje) dana i propuštaju baš onaj koji kod njih izaziva neprijatna osećanja zbog napetosti kojom je najčešće propraćen. Sa druge strane, šačici ,,hrabrih’’ ljudi je milije da posao započnu upravo ponedeljkom, jer ga smatraju svojevrsnom prekratnicom i simbolom novih početaka i mogućnosti.

Potrudite se da odete na spavanje nešto ranije prethodne noći, kako biste napunili baterije koliko god vam mogućnosti dozvoljavaju. Još više će vam prijati ranije ustajanje tog jutra, jer u slučaju da stvari u startu ne krenu po planu, imaćete malo više vremena i verovaćete da vladate svojim danom.

Održavajte komunikaciju sa svojim kolegama

Verovatno ćete, po ulasku u kancelariju, osetiti potrebu da se odmah javite svom šefu – što jeste odličan potez, jer ćete iz prve ruke moći da se informišete o ključnim dešavanjima i pritom pokažete profesionalizam i poštovanje prema poslodavcu. Ukoliko nemate šefa, već ste vi lider koji ima svoj tim, pronađite –  što je pre moguće – vremena da se pozdravite sa njima, proverite njihovu motivaciju i uvedete ih u predstojeći period na poslu, jer ovo je ključno za održavanje timskog duga I opravdavanje njihovog poverenja. Isto uradite  sa svojim najvećim i najcenjenijim klijentima – stavite im do znanja da ih imate na umu, da ste tu za njih i da je sve – kao i uvek – pod kontrolom.

Neformalna komunikacija često može biti bitnija nego formalna, te pokušajte da, pored informisanja o poslu, saznate da li su međuljudski odnosi u redu, da li vaše kolege imaju nekih problema ili novih ambicija koje ih sada motivišu. Prijateljstva i neobavezni razgovori vas neće samo pripremiti za posao, već vam mogu biti jedno od najvećih zadovoljstava na poslu, ukoliko im pristupite na pravi način.

Na koji način se vi pripremate za uspešan povratak sa godišnjeg?

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.