Poslodavci su sa Marsa, kandidati su sa Venere

saznajte više
 

Poslodavci su sa Marsa, kandidati su sa Venere

Možda ste primetili da oglasi za posao u poslednje vreme sadrže sve više životnih mudrosti?

Delovi tekstova oglasa za posao kao da su sišli sa profila savremenih gurua i lajf-koučeva na društvenim mrežama:

…Make a difference… Respect and appreciate… Complete transparency… Welcome to a place where your ideas lead to something big… Let’s be remarkable… Make it happen…

Neke od fraza iz oglasa za posao zvuče kao da su sa stranica dejting sajtova:

…enthusiastic, thoughtful, highly motivated, problem solver, passionate… smiren, staložen, komunikativan… samoinicijativna, znatiželjna, komunikativna… zna sve fore, ne smara za svaku sitnicu…

Kao da smo svi u potrazi za onim “pravim”, poslom ili kandidatom, onim koji će ispuniti sva naša očekivanja i učiniti nas srećnim i uspešnim, dati nam smisao i svrhu.

Možda ovo i ne treba da nas iznenađuje, kad pogledamo situaciju na tržištu rada u prethodnom periodu. Na HR konferenciji Drive u septembru ove godine, jedan od najvećih portala za zapošljvanje na našim prostorima posao.ba, podelio je rezultate svog istraživanja:

  • Broj oglasa za posao u 2018. u Srbiji je porastao za 35% u odnosu na 2017. godinu
  • Broj oglasa za rad u inostranstvu u 2018. godini je skočio za 82% u odnosu na prethodnu godinu
  • Spremnost ljudi sa ex-Yu prostora da rade u inostranstvu je značajno veća (80%) od spremnosti ljudi u ostatku sveta (57%)

Šta nam sve ovo govori? Doći do dobre kombinacije posla i osobe je sve teže i teže, što stavlja nove i veće izazove i pred poslodavce i pred kandidate.

Muke počinju već na prvom koraku kod oglasa za posao, našom prvom prilikom da se “prepoznamo” jesmo li “jedno za drugo” i možemo li da “živimo srećno” (bar neko duže vreme, ako ne do kraja radnog veka).

Kako da se to i desi, kad pronalaženje posla i kandidata sve više podseća na “ćorave bake”?

Da ne bismo pipali u mraku, potrebni su nam jasni i razumljivi znakovi – da pronađemo svoj put i izbegnemo stranputice i skretanja.

Kako nedavna istraživanja pokazuju, reči su i dalje naš najbolji način da dopremo do nekoga, a ujedno nose i najveći rizik da u tome potpuno promašimo.

Možete li da zamislite da tražite posao i naiđete na oglas za posao koji opisuje baš vas, vaše talente, sposobnosti i veštine?

Kako biste se osećali kad biste kao HR menadžer ili regruter bili sigurni u to kako da napišete oglas i zahvaljujući tome vam se prijave ljudi koji baš odgovaraju onome što tražite?

Zar ne bi bilo lepo da prestanemo da se u međusobnoj komunikaciji osećamo kao da smo “pali sa Marsa” ili da smo “sa druge planete”?

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.