Kako znate ko je u firmi kadar za menadžera?

saznajte više
 

Kako znate ko je u firmi kadar za menadžera?

Da li vam je poznata ovakva situacija? Stalno vam se neka vrsta problema ponavlja zbog obima posla ili nedovoljno ljudi.

Možda shvatate da imate usko grlo ili da prosto neke aktivnosti kasne i rade se nekvalitetno. To vas frustrira jer često rešavate iste probleme ili jedan problem koji nikako da nestane. Kao da se stalno vrtite u krug.

Kako to možete da izbegnete? Pokušavate da stvorite sistemsko rešenje, tražeći neku osobu koja će moći da se bavi tim delom posla. Treba vam rukovodilac, menadžer.

Tražeći brzo rešenje problema koji je narastao brzo se i odlučujete za nekoga. Najčešće je to neko iz vaše okoline, neko ko radi i pokazao se kao dobra osoba u određenim poslovima. Ima dobre rezultate. Odlučujete se da takvu osobu unapredite i da se ona bavi rukovođenjem i organizacijom obimnijeg posla od do sadašnjeg.

A kako znate da li je to prava osoba? Mnogo puta se desilo da u praksi unaprede osobu koja nema kompetencija za menadžera iako je odlično obavljala prethodni posao. Ovo ne znači da nema i potencijala, samo trenutno nema dovoljno kompetencija.

Ako ume da planira onda je to prvi korak. Sledeće je da dobro proceni kome će delegirati kakve zadatke i da ume da sprovede delegiranje (deluje banalno a srećemo mnogo situacija u kojima se delegiranje svodi na podrazumevanje očekivanja. Posledica bude nejasno obavljanje zadataka sa delimičnim uspehom).

Posle toga treba, kao i ceo tim, i sam menadžer da izvršava svoj deo i zadatke po planu.

U toku sprovođenja plana i aktivnosti možda i najvažnije je da ume da rukovodi povratnim informisanjem. Bez razmene informacija nema ni dobre komunikacije ni ispravke planova u toku rada.

A to zahteva i sledeći važan korak, kontrolu. A kontrola traži da ne upadnete u zamku mikro menadžmenta, već ostaviti slobodu odlučivanja menadžerima i odgovornost za rezultat.

Kao i svaki proces na kraju je važna analiza, da bi razumeli šta nam je dobra praksa a šta treba unaprediti.

Sve ovo su osobine važne za menadžera. Ako ih osoba nema onda je bitno razvijati ih pre nego što je postavite na poziciju menadžera. Posedovanje svih ovih karakteristika menadžera kod jedne osobe moguće je unapred saznati kroz jednostavan, brz i efikasan način. Testiranjem ovih karakteristika.

I još nešto! Menadžer je osoba koja razume šta sama treba da radi, kao što razume i šta svi kojima rukovodi treba da rade. A najvažnije je, spremna je tim ostalim osobama da kaže šta treba da rade i šta misli o njihovom radu.

Iznenađujuće je koliko pametnih i sposobnih osoba nije spremno na tako nešto. To pokazuje i spremnost na preuzimanje odgovornosti a možda i stepen samopouzdanja.

Ako nisu spremni da drugima kažu i nešto preduzmu najčešće ostanu tihi “kritičari” bez akcije

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.