Kako jezik u oglasima za posao utiče na kvalitet kandidata koji se prijavljuju

saznajte više
 

Kako jezik u oglasima za posao utiče na kvalitet kandidata koji se prijavljuju

Veliki broj prijava kandidata za posao sa neodgovarajućim setom veština i kvalifikacija – to je noćna mora svakog HR menadžera koji se bavi selekcijom.

Ali gomila osrednjih rezimea ne odražava nužno nedostatak raspoloživih talenata. To može jednostavno da bude i rezultat jezika koji se koristi u oglasu za posao. Prema rezultatima nove psihološke studije, oglasi koji saopštavaju šta je ono što posao nudi, a ne ono što zahteva, imaju bolje šanse da na njih odreaguju kvalitetniji kandidati.

Istraživanje se zasnivalo na pretpostavci da kandidate koji traže posao mogu da privuku oglasi za pozicije koji ne samo da zadovoljavaju njhove materijalne potrebe, već i njihove psihološke potrebe za ispunjenjem i ostvarenjem. Psihološki naučnik Jozef  A. Šmit sa Univerziteta u Saskačevanu i njegove kolege pretpostavili su da regruteri mogu da objave oglase za posao na univerzalno atraktivan način – delom tako što će razjasniti smislenost i zadovoljstvo koje ljudi mogu dobiti iz posla.

Šmit i njegov tim su radili sa velikom multinacionalnom inženjersko-konsultantskom firmom, manipulišući formulacijama online oglasa za posao koje je kompanija kreirala za pozicije u inženjeringu, tehničkom dizajnu i upravljanju projektima.

Neki od oglasa su se fokusirali na to kako će posao osigurati raznolikost, autonomiju i mogućnosti za napredovanje. Ovi oglasi su uključivali izjave kao što su: „Nastojimo da zaposlenima pružimo konstruktivne povratne informacije kako bi podstakli njihov napredak u karijeri“ i „imaćete priliku da razvijete svoje veštine u mnogim oblastima“.

Drugi oglasi su bili formulisani tako da naglašavaju zahteve pozicije, sa izjavama poput: „Od kandidata se očekuje da ima odlične komunikacijske veštine“ i „Od zaposlenog se očekuje da pokaže inicijativu u određivanju prioriteta zadataka i njihovoj realizaciji. “

  

Istraživači su pratili koliko puta je svaki onlajn oglas pregledan, a koristeći metode skrininga koje su koristili regruteri – ocenili su kvalifikacije, istoriju zapošljavanja i relevantnost iskustva prijavljenih. Uz dozvolu kompanije, naučnici su ispitali neke od pojedinaca koji su se prijavili za radna mesta kako bi saznali njihov doživljaj oglasa, pozicije za koju je objavljen i njihove sopstvene vrednosti kao kandidata na tržištu rada.

Kao što su istraživači očekivali, oglasi koji su se odnosile na potrebe, želje i preferencije kandidata privukle su više prijava od onih koje su naglašavale ono što je kompaniji potrebno. Pored toga, reklame koje su naglasile ostvarenje i priliku privukle su kandidate koje su naučnici rangirali kao najkvalitetnije.

Šmit i njegov tim su takođe primetili razlike među vrstama pozicija koje se oglašavaju. Potražnja za tehničkim radnicima, kao što su inženjeri i dizajneri, je posebno visoka u poređenju sa administrativnim osobljem, a studija je pokazala da je kvalitet kandidata bio veći za one pozicije kada se oglas odnosio na psihološke potrebe kandidata. Nasuprot tome, formulacija u oglasima nije imala uticaja na kvalitet prijavljenih kod kandidata koji su tražili administrativne poslove.

Ovaj rezultat ukazuje na to da su talentovani i visokokvalifikovani kandidati, posebno oni u oblastima sa visokom potražnjom, mnogo više fokusirani na pronalaženje posla koji ispunjava njihove potrebe, nego niskokvalifikovani kandidati. Oni jednostavno imaju luksuz da budu više izbirljivi u pogledu broja i vrsta pozicija na koje se prijavljuju.

Upravo je ovo razlog zbog čega je važno napisati oglas za posao adekvatno i kvalitetno, jer su talentovani kandidati koji svoje veštine doživljavaju kao veoma tražene na tržištu, osetljiviji na tekst oglasa za posao od onih čije veštine nisu predmet velike potražnje.

(izvor: Association for Psychological Science)

Besplatna e-knjiga “Kako da kroz 5 koraka privučete više kandidata na svoj oglas za posao”

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.