Kako dalje?

be INSPIREd
 

Kako dalje?

Eto, napokon smo i to dočekali – čini nam se da je najgori deo iza nas. Postepeno se vraćamo u normalu i razmišljamo kako sada da popravimo štetu.

Ova kriza pomogla nam je da sagledamo neke nove načine rada i možda čak neplaniranu modernizaciju našeg poslovanja.

Tako je i Davor shvatio da je pravi momenat da počne više da koristi društvene mreže i svoj sajt, a manje da se oslanja na svoje prodavce Gorana i Tamaru. Mislim, neće takav način posla sada nestati, ali definitivno treba se okrenuti ka novim načinima prodaje.

Zato je Davor rešio na poslednjem Zoom sastanku da diskutuje na temu zapošljavanja nove osobe za digitalan marketing. Objasnio je timu svoju viziju poslovanja u budućnosti:

“Ljudi, mislim da nam je ova izolacija pomogla da revidiramo naš način poslovanja. Do sada smo bili zaokupljeni svakodnevnim problemima i nismo imali vremena da se zaustavimo, i razmislimo šta možemo bolje! Ova kriza pomogla nam je da razmišljamo o modernizaciji našeg poslovanja. Zbog toga mislim da moramo da se usmerimo na online prodaju, a da prodajne sastanke ostavimo samo za velike kupce! Na ovaj način ćemo smanjiti troškove, a istovremeno imati veći intenzitet posla. Predlažem da hitno zaposlimo stručnjaka za digitalni marketing kako bi nam pomogao da ostvarmo naš cilj!”

Marija, menadžer finansija, podržala je Davora u tom predlogu:

“Odlična ideja! Svejedno moramo smanjiti troškove, i kao što znamo putni troškovi i reprezentacije čine veliki deo njih!”

Goran se osetio ugroženim i počeo je da viče:

“Lepo ste iskoristili ovu situaciju. Ionako sam poludeo od cele situacija i što sedim kod kuće po ceo dan, a sad želite da me se i rešite! sjajno, svaka vam čast!”

Davor se iznenadio Goranovom ljutnjom, pa je pokušao da smiri situaciju:

“Gorane, niko ne planira da nekome da otkaz. Jednostavno moramo da razvijemo naš posao i verujem da će nam tvoje znanje i iskustvo pomoći da povećamo broj klijenata. U svakom slučaju, uvek si nam govorio kako ne možeš dovoljno da se posvetiš klijentima – evo na ovaj način to ćemo ti i omogućiti!”

Goran je drhtao i sa nepoverenjem je slušao šta Davor govori. Iako davor stvarno misli šta je rekao, nisam baš sigurna da je Goran zaista u to poverovao.

Ono što može da se primeti u ovom njihovom kratkom razgovoru jeste da imaju različitu REAKCIJU NA STRES.

Ljudi koji imaju burnu reakciju na stres (poput našeg Davora i Marije) koriste RAZUM I LOGIKU kod donošenja odluka. Zbog toga ponekad deluju hladno i bezosećajno. Takvi ljudi su vrlo dobri za poslove visokog stresa (hirurzi, piloti, itd), ali treba napomenuti da ova karakteristika nije dobra za menadžere jer ponekad zaborave na ljude iz svog tima.

Sa druge strane, Goran kao osoba koja ima nižu toleranciju na stres, doživljava sve kroz OSEĆANJA, pa u svakoj situaciji reaguje emotivno i bez suzdržavanja. Naravno, nike ne bi želeo da ima takvog pilota ili hirurga, ali su zato ovi ljudi idealni za poslove koji su vezani za odnose sa ljudima (prodaja, edukacije, itd) pošto se lako povezuju sa drugima.

Naravno, kao i svaka INSPIRE karakteristika, najbolje je imati fleksibilnost – imati mogućnost da koriste osećanja i razum, jer se na taj način mogu prilagoditi svakoj osobi i situaciji.

Da li ste svesni svoje dominantne karakteristike ili imate tu sreću da se nalazite u 30% ljudi koji mogu fleksibilno da reaguju na stres?

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.