Kako da prihvatite kolege i uvećate zajednički uspeh

be INSPIREd
 

Kako da prihvatite kolege i uvećate zajednički uspeh

Svi smo svedoci toga da nam je nekih dana teško da razumemo sebe, a kamo li nama bliske ljude. Naš kišobran razumevanja je često tako mali da pod njega ne mogu stati ni članovi naše porodice – i zbog ovoga naše kolege nemaju apsolutno nikakve šanse. Na kraju krajeva, opšte je poznato da sa kolegama treba jedino biti profesionalan i uraditi posao kako treba. To jeste istina, ali šta to tačno znači?

Biti profesionalan na poslu ne znači samo izgovarati ,,Dobar dan” i ostale fraze kada je to potrebno, ne koristiti telefon na sastancima i pristojno pitati kolegu da vam pozajmi penkalo ili parče kolača, umesto da to uradite sami dok on ne gleda. Profesionalnost prema kolegama je daleko širi pojam od toga, ali najbitnije što treba znati o tom pojmu je da je on zasnovan na poštovanju, a da je poštovanje zasnovano na razumevanju sebe i drugih – ali ne pravljenju razlika između sebe i drugih i deljenja u tabore ,,Ja” i ,,Vi”, već u nalaženju onoga što je svima nama zajedničko. Upravo te zajedničke stvari su ono što nas čini ljudima vrednim razumevanja i poštovanja, a koje ne možemo očekivati da dobijemo ukoliko ih neopravdano uskratimo drugima, jer smo svi u istom sosu.

Osvrnemo li se oko sebe tokom uobičajenog dana u kancelariji, na bar tri lica spazićemo podočnjake – jedan par nastao je zbog prekovremenog rada, drugi zbog celonoćnog plača malog deteta, a treći zbog brige o računima za ovaj mesec – ili možda čak zbog svega navedenog. Na bar četiri stola možemo pronaći predmete poput ramova sa slikama, rokovnika i cveća koji naše kolege podsećaju na porodice koje ih čekaju da se vrate s posla, a u bar pet telefona neku pesmu koja i nama vrati osmeh na lice nakon napornog dana.

Što više pažnje budemo obraćali na ovakve, isprva nebitne sitnice, biće nam teže da osuđujemo i izopštavamo druge (ili sebe) iz date sredine, a sve lakše da razumemo na koji se to način svako od nas uklapa i doprinosi poslovnoj klimi, bez obzira na međusobne razlike. Kada shvatimo da su stvari koje smo zamerali kolegama zapravo normalne pojave koje nas čine ljudima, nećemo trošiti energiju na rasprave (one stvarne ili one u našoj glavi) i sve ostalo što nerazumevanje izaziva, već ćemo tu energiju iskoristiti za ono zbog čega smo zapravo na poslu i konačno zajedno doći do potrebnih rezultata.

Put do razumevanja bilo čega i bilo koga je uvek dugotrajan i nije nimalo lak, a glavni faktor je uvek dobra volja kada su obe strane u pitanju. Ukoliko bi menadžeri pustili svoje zaposlene da funkcionišu kao što su dosad, uz jednostavnu primedbu da ,,Treba da rade na tome da razumeju i poštuju jedni druge’’, velike su šanse da će prirodno doći do toga, ali kroz veći broj godina i pod uslovom da dotad ne pronađu novog poslodavca. Zato bi bilo poželjno testirati uticaj timbildinga, zajedničkih putovanja, proslava i drugih, specijalno osmišljenih aktivnosti na koheziju u grupi kolega. Za svaku aktivnost koju želimo da uvedemo moramo imati jasno definisana pravila primene, sistem za praćenje efekata i najvažnije, (ne)formalnu garanciju da će svi uključeni postupati prema pravilima i sa najboljim namerama na umu.

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.