Kako da formirate timove

saznajte više
 

Kako da formirate timove

Da li vam je poznata izreka, sličan se sličnom raduje? Koliko puta ste u životu imali priliku da se sa nekom osobom već pri prvom susretu osećate kao da se dugo poznajete i prijava vam razgovor? A postoje i suprotna iskustva, kada vam neko i nije baš odmah privlačan za razgovor. Ne umete sebi odmah ni da objasnite zašto, već samo tako osećate.

Najčešće se sa osobama razumemo na nivou vrednosti koje deluju na nesvesnom nivou. I zbog tih vrednosti lako prihvatamo ili odbijamo iskazana uverenja i stavove pa tako i procenjujemo osobu.

Ovo je takoreći automatizovan proces koji se dešava u našim mislima i svima nam je poznat. Neka tako i ostane, to je u redu.

Ono na šta treba obratiti pažnju je da se u timovima ne okružujete samo osobama koje isto misle i radile bi na isti ili sličan način. Time dobijate samo jednu sličnu verziju sebe koju koliko god da usavršavate i umnožavate ima ograničenja za razvoj posla.

Većina vlasnika ili izvršnih direktora će se složiti sa ovim stavom. Da treba imati ljude sa različitim stilovima, načinima rada, iskustvima, stavovima jer to daje bogatstvo timu i pravi konkurentnost.  A zašto se onda toliko puta dešava da su timovi upravo suprotno formirani, od osoba sličnog pristupa, stila i načina rada? Od osoba koje se lako slože.

Zato što je teško rukovoditi timom koji je u konfliktu. A vaš osnovni zadatak kao rukovodioca je da stalno stvarate konflikt.

Da li je baš tako? Jeste. Konstruktivan konflikt. Stvaranje takvog konflikta je teže kada imate sve istomišljenike i zato su vam potrebni različiti ljudi u timovima, a okupljeni oko iste-ih vrednosti. Pazite, osnovne vrednosti treba da vam se podudare, a ne i stilovi rada i vaše kompetencije.

A konstruktivan konflikt je zadatak rukovodioca koji se bazira na jednostavnom pravilu. Negujte suprotstavljanje stavova. Podržavajte suprotstavljanja. I stalno tražite obrazloženja. Nema slaganja ili neslaganja bez objašnjenja zašto tako misle i šta bi oni drugačije uradili.

I uz to, pazite da kada se iskazuju neslaganja onda se priča o ponašanjima (ili idejama), a ne o osobinama osobe. Dok pričate o (izolovnaim) ponašanjima ne zadirete u emotivne zone i dobijate sagovornike koji su spremni i mogu da vas čuju. Ovo se vežba kroz davanje i primanje povratnih informacija (feedback).

Kako nas je naučio jedan vrhunski rukovodilac. Svi zakoni prirode i ljudskih odnosa počivaju na neravnoteži. A mi onda nastojimo da se vratimo u ravnotežu. Tada se dobijaju najbolji rezultati.

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.