Dostava robe u doba korone

be INSPIREd
 

Dostava robe u doba korone

Ovih dana Luka ima pune ruke posla. Od kad je webshop otvoren, svi su se setili da su im potrebni upravo naši proizvodi. Ceo dan samo trči sa jednog na dugi kraj grada, pokušavajući da isporuči što više prodate robe, ali ga u tome ometaju stalni pozivi sekretarice Ivane.

Posle petog Ivaninog poziva, taj dan je Luka pozvao Davora i požalio mu se:

“Davore, molim te, razgovaraj sa Ivanom i reci joj  da mi ujutru pošalje dnevni raspored isporuka, pa onda da me ostavi na miru da obavljam svoj posao!”

Davoru nije bilo jasno u čemu je stvar, pozvao je Ivanu i pitao je šta je problem. Ivana se iznenadila Lukinoj reakciji:

“Pa samo želim da mu pomognem! Ujutru mu pošaljem plan, pa ga onda pozovem da proverim da li je sve to razumeo. Tokom dana, povremeno proverim da li se pridržava plana i da li je sve u redu! Ne razumem u čemu je problem?”

Da li vi primećujete gde je problem?

Da li i vi u vašem radnom okruženju imate nekoga ko kad vam pošalje email, pozove da proveri da li ste ga primli i razumeli?

Sigurna sam da imate.

Svi mi  imamo neke naše referentne KANALE UVERAVANJA putem kojih prikupljamo informacije iz našeg okruženja, a zasnovani su na čulo vida, sluha i dodira.   

Zbog toga neki vole da čuju informacije (ČUJE), neki vole da vide dobre grafičke prikaze (VIDI), a neki najviše vole da čitaju (VIDI I ČUJE) ili čak da isprobaju “na svojoj koži” (PROBA).

Dobro je biti svestan naših primarnih kanala uveravanja, ali problem može da nastane kada pretpostavljamo da drugi ljudi koriste iste kanale kao i mi.

Ponekad  osobe koje čuju, smeta im kada se od njih traži da nakon sastanka napišu kratak zapisnik (“Pa sve smo se dogovorili, zar mi ne veruje?”), dok sa druge strane vizualcima i čitaocima (poput našeg Luke) smetaju česti pozivi i davanje usmene potvrde za već dogovoreni zadatak.

I takve stvari bespotrebno mogu dovesti do nesuglasica u timu, a važno je samo da se malo zaustave i otkriju kanale uveravanja kod njihovog sagovornika.

Evo jedne jednostavne tehnike koja može da vam pomogne u komunikaciji sa drugima. Pokušajte za početak samo da slušate koje glagole osoba koristi kada sa vama razgovara: Da li će reći da nešto izgleda dobro ili zvuči dobro? Da li oseća da je nešto dobro ili misli da to ima smisla?

Ova tehnika će vam olakšati komunikaciju i obezbediti da se bolje razumete. Probajte! Kaže vam kinestetičar! 🙂

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.