Bolje razrešite konflikte među kolegama

saznajte više
 

Bolje razrešite konflikte među kolegama

Znate li neku firmu ili grupu koja nije bar jednom imala konflikt?

Ako stavimo na stranu diskusiju da li su konflikti uopšte dobri ili loši, pa se bavimo onim destruktivnim konfliktima, šta sve možemo da učinimo da stvorimo organizacionu klimu i dobru komunikaciju koja pomaže u eliminaciji nastanka konflikata? Možda možemo da bolje razumemo kako nastaju konflikti?

Kažu poznato je da su konflikti proizvod nerazumevanja i nekih priča koje stvaramo u glavi, razmišljajući na sebi svojstven način i interpretirajuću šta smo čuli i videli propušteno kroz naše senzore i merače.

Mnogi konflikti nastaju na stilovima upravljanja, komuniciranja i strateško operativnim pristupima zadacima i problemima. Paradoks je da su namere u rešavanju konflikata slične i veoma podudarne, samo je pristup različit, pa osobe ne prepoznaju zajedničku nameru i onda svojim tumačenjima dođu do suprotnih stavova.

Kada osvestimo šta sve postoji kao pristup, onda možemo i da razmišljamo o tome kako da rešimo potencijalne konflikte. Najčešća mesta konflikata je ovih sedam suprotnih stilova razmišljanja i rada:

  • kreiranje ideja nasuprot operativnI (izvršni) zadaci
  • razmatranje svrhe nasuprot konkretizovanje operative
  • inovacije i novi pristupi nasuprot standard ii proverena praksa
  • “big picture” nasuprot detaljisanje
  • pravila i procedure nasuprot slobodan stil
  • uticaj mišljenja drugih nasuprot sopstveno mišljenje
  • opasnosti i prepreke nasuprot šanse i mogućnosti

Jednostavno. Direktno. Suprotno.

U svakodnevnom radu, komunikaciji i pri odlučivanju susrećete se sa nekim od ovih stilova i pristupa (ili više njih). I ako nemate dovoljno fleksibilnosti da se slažete i sa pristupom koji vam možda i nije omiljen, onda ste najverovatnije suprotnog stava pa dolazite u poziciju mogućeg konflikta.

Razmislite o ovim suprotnostima kao o strateškim ili taktičkim razmišljanjima osoba iz vašeg okruženja koje iz nekog razloga smatraju da je važno pristupiti poslu baš na način koji promovišu (jedna od dve mogućnosti u svakom od 7 stilova).

Kako bi bilo kada biste u timovima osvestili postojanje ovih razlika i čim ih primetite razgovarali o njima pre nego što stupite u konflikt?

Uostalom, pravi timovi se prepoznaju po osobama različitih kompetencija i stilova, zar ne?

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.