Jay Shetty

3 principa nekadašnjeg budističkog monaha za bolju komunikaciju

be INSPIREd
 

3 principa nekadašnjeg budističkog monaha za bolju komunikaciju

Možete li da se setite situacije kada ste nešto izgovorili, a onda kasnije zažalili i poželeli da to nikada niste rekli?

Ili trenutka kad ste poželeli da nešto kažete, ali ste se na kraju predomislili i odustali od toga da to izgovorite?

Kao i svi mi, i vi ste se sigurno puno puta našli u jednoj od ove dve situacije.

Džej Šeti, nekadašnji budistički monah, sada svetski poznat motivacioni govornik, ima 3 principa koji će vam pomoći u ovakvim situacijama.

Ne ulazite u razgovor kada ste ljuti

Znamo da je ovo veoma teško sprovesti u praksi i da u toj situaciji jedva čekate da odgovorite. Svi smo to doživeli i zato je važno da prestanemo da to radimo. Setite se da vas 1 trenutak strpljenja, kada ste ljuti, spašava 1000 trenutaka žaljenja

Najbolji način je da u toj situaciji koristimo THINK metod, koji se sastoji od pet koraka:

  • T (truthful) – razmislite da li je to što nameravate da kažete istina, da li je zasnovano na činjenicama ili na subjektivnom mišljenju
  • H (helpful) – razmislite da li je to što imate da kažete od pomoći osobi, da li može da lako razume i primeni, da li je to praktično i relevantno za njenu situaciju
  • I (inspiring) – razmislite da li će ono što nameravate da kažete inspirisati tu osobu, da li će se zbog toga osećati drugačije, da li će želeti da promeni svoje ponašanje, da se poboljšaja
  • N (necessary) – razmislite da li je ono što imate da kažete neophodno osobi da čuje, jer iako nam se često to čini, istina je da možemo ili nam je bolje bez mnogih stvari koje smo čuli
  • K (kind) – razmislite da li baš vi najbolje poznajete osobu ili postoji neko ko bi bio bolji da joj saopšti to što imate da joj kažete, neko ko na nju može bolje i više da utiče

Ako primenite ovih pet koraka u bilo kom trenutku, bićete mnogo svesniji načina na koji komunicirate. Vizualizujte ovaj akronim THINK i zaustavite sebe da biste razmislili kad god ste u nekoj izazovnoj situaciji.

Ne obećavajte kada ste srećni

Ovo možda ne zvuči smisleno na prvu loptu, ali kada smo srećni, kada se osećamo dobro i pozitivno, imamo običaj da obećavamo više nego što možemo da ispunimo. Zbog toga kod drugih kreiramo očekivanja koja do tada nisu postojala i time komplikujemo naše živote.

Da bismo to sprečili, potrebno je da radimo na ravnoteži između toga kako primamo i reagujemo u situacijama kada stvari u životu idu dobro i kada idu loše. Navikli smo da se, kada imamo negativna životna iskustva, osećamo jako loše i depresivno, a kada imamo pozitivno, odemo na sasvim suprotni kraj emotivne skale.

Zato je važno da izgradimo ravnotežu u životu, da nađemo središte u sebi, i u srećnim i u tužnim vremenima koja će se stalno smenjivati tokom našeg života.

Ne donosite odluke kad ste tužni

Svi imam naviku da izjavljujemo velike istine i donosimo velike odluke kada smo loše raspoloženi i tužni. Vi ste to radili, mi smo to radili, svi to rade. Zato je važno da naučimo kako da to zaustavimo, kroz unutrašnji dijalog sa samim sobom.

Kada sledeći put budete loše volje i poželite da odlučite o nečem važnom, setite se zašto se u prošlosti donosili loše odluke i koje ste negativne posledice zbog tih loših odluka iskusili.

Probajte da se setite tih zaključaka kada sledeći put poželite da odlučujete o nečemu dok ste neraspoloženi, podsetite se da to nije ispalo dobro ranije i da vam je više škodilo nego što je bilo koristi.

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.