15 načina da sredite haos u svojoj glavi (III deo)

be INSPIREd
 

15 načina da sredite haos u svojoj glavi (III deo)

Haos ne dolazi samo u fizičkom obliku. Zbog haosa u glavi može da vam se desi da:

  • Previše razmišljate
  • Fokusirani ste samo na negativne strane
  • Brinete o stvarima na koje ne možete da utičete
  • Držite se negativnih emocija i iskustava, uključujući ljutnju, bol i tugu
  • Imate životnu „to do“ listu, na kojoj su i vaši neostvareni ciljevi i snovi
  • Kao sunđer upijate sve uticaje i emocije iz vaše spoljašnje okoline

U prethodnom periodu smo u dva navrata sa vama podelili 5 saveta kako da sredite haos u vašoj glavi, a onda još 5 dodatnih. U ovom tekstu ćemo sa vama podeliti poslednjih 5 saveta kako da smirite i relaksirate vaš um.

Uživajte u prirodi

Istraživanja su pokazala da je boravak u prirodi povezan sa poboljšanjem mentalnog zdravlja, uključujući i smanjenje anksioznosti i depresije. Na mnogo načina priroda obnavlja, osvežava i osnažuje vas i vašu mentalnu energiju. Sledeći put kada vaš um postane težak i haotičan, prošetajte napolju da očistite glavu.

Ograničite vreme provedeno na društvenim mrežama

Vaš mozak je bombardovan različitim čulnim informacijama tokom celog dana, svakog dana. Ako ste često na društvenim mrežama, to konstantno povećava šum i haos u vašem umu, a može čak i da utiče na vaše mentalno zdravlje tako što povećava nivo depresije i usamljenosti. Pratite svoj nivo korišćenja društvenih mreža, a ako počnete da primećujete da vas postovi sa socijalnih platformi uznemiruju i ometaju vam misli i osećanja, vreme je da napravite predah i isključite se na neko vreme.

Vežbajte

Svi znamo da je vežbanje dobro za vaše opšte stanje, uključujući i vaše telo i um. Pored smanjenja anksioznosti i depresije, redovno vežbanje vam može pomoći i da se koncentrišete i fokusirate na zadatke koji su pred vama i u privatnom i u poslovnom životu.

Ako je vaš životni stil baš pretpran a raspored gust, pokušajte bar da svakog dana prošetate 30 minuta. Osim što će vam to popraviti raspoloženje, smanjićete rizik od hroničnih bolesti, ubrzati metabolizam i drugi ciljevi koje imate na umu će vam izgledati lakše ostvarivi.

Napravite predah

Na kraju, ali ne i najmanje važno, svima je potrebno malo prostora da se opuste. To ne mora da bude nedeljni odmor, iako je on veoma koristan po mentalno zdravlje, ali ponekad čak i 15 minuta u položaju naopačke ili sveće, ili bilo koja druga aktivnost koja vas čini srećnim može puno da znači i razbistri i razvedri vaš um.

Neka vam ovi saveti pomognu da smirite uzburkale misli. Zapamtite da cilj nije da “ispraznite” svoj um – uklanjanje svake misli, osećanja, ideje, sna, itd je nemoguće. Umesto toga, probajte da uz pomoć nekog od ovih saveta pojednostavite svoj život i izgradite nove mentalne navike koje povećavaju vašu produktivnost, jasnoću, svest, organizaciju i blagostanje.

 (izvor: chopra.com)

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.