15 načina da sredite haos u svojoj glavi (II deo)

be INSPIREd
 

15 načina da sredite haos u svojoj glavi (II deo)

Haos ne dolazi samo u fizičkom obliku. Zbog haosa u glavi može da vam se desi da:

  • Previše razmišljate
  • Fokusirani ste samo na negativne strane
  • Brinete o stvarima na koje ne možete da utičete
  • Držite se negativnih emocija i iskustava, uključujući ljutnju, bol i tugu
  • Imate životnu „to do“ listu, na kojoj su i vaši neostvareni ciljevi i snovi
  • Kao sunđer upijate sve uticaje i emocije iz vaše spoljašnje okoline

U prethodnom tekstu smo sa vama podelili prvih 5 saveta kako da sredite haos u vašoj glavi. Sada vam donosimo još 5 novih.

Vežbajte odlučnost

„Mentalno zagušenje čine odluke koje odlažete“, kaže Barbara Hemfil, koja pomaže ljudima da eliminišu fizičke, digitalne, emocionalne i duhovne smetnje koje ih sprečavaju da ostvare svoj posao i uživaju u životu.

Život je u osnovi niz izbora. Neke odluke su jednostavne, druge su teške i mogu izazvati jake emocije, što vas dovodi do potpunog izbegavanja procesa donošenja odluka. U stvari, odlaganje je jedan od najvećih krivaca nereda u vašem umu, jer uzrokuje da vaš mozak postane preplavljen svim onim odlukama koje ste odložili. Međutim, to može biti iskrena greška – svi smo stalno bombardovani sa toliko opcija i “šta ako?” da umesto donošenja odluke upadamo u paralizu analize.

Izađite na kraj sa negativnošću

Negativnost može da bude iscrpljujuća i da zauzima puno prostora u vašem umu. Osećaj žalosti i razočaranja je zdrav, ali toksični razgovor sa samim sobom povećava vašu nesreću, iskrivljujući vašu  percepciju stvarnosti.

Prva stvar koju treba da uradite je da postanete svesni kako razgovarate sa sobom. Šta govoriš u svom umu o sebi? Obratite pažnju na misli kao što su „jadan ja“ misli. Ako primetite da su misli u vašoj glavi ili reči na vašem papiru nakon vežbe beleženja toksične, vreme je da promenite način razmišljanja.

Da biste promenili svoj način razmišljanja, morate početi da se suprotstavljate sebi. Da li je ta misao tačna ili je iskrivljena? Svaki put kada sebi dokažete da je negativan razgovor sa samim sobom pogrešan, vaš um će početi da zamenjuje negativne misli pozitivnim. A kada se to desi, vaš um će se pomeriti od osećaja teškog, pretrpanog i haotičnog (negativnosti) do lakšeg i slobodnijeg (pozitivnog).

Takođe počnite aktivno da radite na prikupljanju više pozitivnih iskustava. Vežbajte zahvalnost i saosećanje tako što ćete učiniti nešto što bi vaš život ili život nekog drugog učinilo malo boljim. Kada uhvatite sebe da mislite negativno, uradite nešto što pomaže vama samima ili nekom drugom. Na taj način, sledeći put kada budete iskusili negativne misli, možete priznati da vaš mozak nije uvek u pravu.

Odredite vreme za brige

Svi se brinemo i sasvim je prirodno imati strahove. Ono što može da vas dovede u nevolju, jeste kada dozvolite da vaše brige okupiraju ceo vaš um do tačke u kojoj one ometaju vaš život. Ako vrtite iste stvari iznova i iznova u vašem umu – kao što je na primer analiziranje unazad već donetih odluka i razmišljanje o „šta bi bilo kad bi bilo“ situacijama – vam neće biti od pomoći.

Da biste izbegli da vrtite vaše mentalne „točkiće“, odredite vreme – možda 15 minuta nedeljno ili dnevno – da brinete i razmišljate. Za to vreme se ne uzdržavajte: sve ispraznite. Kada primetite da se brinete van vremena određenog za brige, podsetite se da ste već izdvojili vreme, a zatim pustite te brige. Ograničavajući svoje brige na zakazano vreme, ne dozvoljavate im da preuzmu vaš um i život.

Poverite se ljudima koje volite

Ako ste mentalno preopterećeni, pokušajte da podelite teret sa voljenom osobom. Bilo da je to vaš suprug, prijatelj, član porodice, terapeut ili kouč, on može da vam pomogne da podelite ono što vam je na umu. Deljenje misli i osećanja će vam pomoći da steknete perspektivu i jasnoću, da prekinete ciklus premišljanja i olakšate teret držanja svega u svojoj glavi.

Raščistite vaše okruženje

Prema članku objavljenom u časopisu „Journal of Neuroscience“, ako je vaše okruženje – bilo da je to vaš dom ili kancelarija – prenatrpano i nesređeno, haos vam stalno okupira pažnju i ograničava vašu sposobnost da se fokusirate i procesirate informacije. Bilo da to shvatate ili ne, nered u vašem okruženju zauzima deo vašeg uma i blokira vašu sposobnost da razmišljate i delujete jasno. Ako želite da poboljšate svoje mentalno stanje, preporuka je da organizovajete i očistite fizički nered.

Na koji način se vi borite sa svojim haotičnim mislima?

(izvor: chopra.com)

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.