15 načina da sredite haos u svojoj glavi (I deo)

be INSPIREd
 

15 načina da sredite haos u svojoj glavi (I deo)

Haos ne dolazi samo u fizičkom obliku. Zbog haosa u glavi može da vam se desi da:

  • Previše razmišljate
  • Fokusirani ste samo na negativne strane
  • Brinete o stvarima na koje ne možete da utičete
  • Držite se negativnih emocija i iskustava, uključujući ljutnju, bol i tugu
  • Imate životnu „to do“ listu, na kojoj su i vaši neostvareni ciljevi i snovi
  • Kao sunđer upijate sve uticaje i emocije iz vaše spoljašnje okoline

Kada ste u nekom od navedenih stanja, trošite i vašu mentalnu energiju i vaše vreme. Ova stanja takođe dovode do svojevrsne mentalne konfuzije, smetnje i dezorganizacije koje vas sprečavaju da imate jasne prioritete, donosite odluke, budete fokusirani i produktivni. Kada vam je haos u glavi, niste u prisutni u sadašnjosti, zbog čega gubite vezu sa samim sobom, okolinom, vašim bližnjima i trenutkom u kom se nalazite.

Proleće je idealno vreme da se oslobodite mentalnih navika koje vam stoje na putu da ostvarite svoj pun potencijal. Kako biste ojačali mentalne mišiće i pospremili nered u vašem umu, potrebno je da osvestite gde hoćete da usmerite svoju pažnju i kako koristite svoje vreme i energiju. Tada možete da se obračunate sa nezdravim načinima razmišljanja koja vas drže zaglavljenim i u haosu.

Delimo prvih 5 od 15 saveta kako da sredite haos u vašoj glavi.

Naspavajte se

Spavanje je višestruko korisna aktivnost, koja ima pozitivan uticaj i na vaše mentalno stanje. Ako ne spavate dovoljno, uobičajeni efekat je osećaj pospanosti, ali takođe i neka vrsta magle u vašoj glavi tj opšta nesposobnost da ispravno razmišljate ili se nečeg setite. Prema istraživanjima, nedostatak sna narušava sposobnost moždanih ćelija da komuniciraju međusobno, što dovodi do privremenih mentalnih propusta. Ako želite da počnete sa sređivanjem haosa u glavi, prvo se dobro naspavajte.

Meditirajte

Da biste pospremili nered u umu, meditacijom možete da osvestite šta je to što vas drži u tom stanju. Meditiranjem uvodite um u stanje gde je jasnoća prirodna i bez napora. Kada meditirate, smanjićete zbunjenost time što ćete osvestiti svoje prioritete i postati bolji u fokusiranju pažnje i primećivanju onoga što vas ometa. Ako do sada niste, isprobajte neki od tehnika meditacije i ukoliko vam se svidi, uvrstite meditiranje u vašu svakodnevnu rutinu.

Prenesite svoje misli na papir

Zapisivanje onoga što vam se vrzma po umu je jedan od najboljih načina da umirite i razbistrite svoj um. Kada pišete po papiru, vi izbacujete misli iz svoje glave jer vas pisanje oslobađa odgovornosti da te misli morate da zapamtite. Na ovaj način ste olakšali svoj um i ispraznili glavu.

Ako ste osoba koja stalno ima neke ideje, probajte da nađete neki način da te svoje ideje čuvate umesto da ih sve držite u svojoj glavi, što dovodi do osećaja nereda i pretrpanosti. Da napravite mesta u glavi, pronađite neku mobilnu aplikaciju ili nosite sa sobom beležnicu u koju možete da zapišete ideje koje vam padnu na pamet. Cilj je da imate jedno mesto za skladištenje ideja, tako da uvek znate gde možete da ih nađete.

Ako jednostavno prevođenje vaših misli, osećanja itd na papir ne može da vam smanji buku u glavi, imate i druge opcije. Na primer, ako pokušavate da rešite neki problem za koji nemate dovoljno mentalnog prostora ili ga još uvek niste do kraja istražili, počnite da vodite dnevnik. Vođenje dnevnika je istraživačka aktivnosti i odličan je način da osvestite važne stvari kako biste došli do rešenja nekog problema.

Vođenje dnevnika takođe može da ima terapeutski efekat. Prema istraživanju Medicinskog centra sa Univerziteta u Ročesteru, vođenje dnevnika je odličan alat za održavanje mentalnog zdravlja. Dnevnik pomaže da organizujemo misli i razumemo emocije, što je zdrava praksa za ljudsku psihu.

Postavite prioritete i ispunite ih

Možda imate predugačke to-do liste i osećate se preplavljeno jer ne znate odakle da počnete, zbog čega se sve stavke sa vaše liste vrzmaju u vašem umu, zauzimajući važan mentalni prostor. Kada jednom izbacite sve stavke iz glave na papir, počnite da ih organizujete prema važnosti.

Ako vam se desi da sve što zapisujete ima isti stepen važnosti, onda na početak liste stavite one koje su najhitnije – što znači da ako ih ne uradite tog dana, imaće ozbiljne negativne posledice po vas. Onda počnite da procenjujete važnost ostalih stavki. Koje od njih su najviše u liniji sa vašim ciljevima? Ove stavke bi trebale da budu vaš sledeći prioritet, nakon hitnih stvari. Nastavite da dodeljujete prioritete dok ne rešite sve ostale stavke sa liste.

Raspoređivanje po prioritetu će vam pomoći da imate jasan fokus i budete organizovani. Posle toga samo treba da idete po listi, odrađujete stavku po stavku i precrtate ih sve sa liste – što donosi ogromno olakšanje.

Svedite multitasking na što manju meru

Ljudi po svojoj prirodi nisu skloni multitaskingu. On možda na prvi pogled deluje efikasno, ali istraživanja pokazuju da multitasking zapravo smanjuje produktivnost i puni vašu glavu sa previše aktivnosti odjednom. Umesto toga, pratite vašu listu sa prioritetima i fokusirajte se samo na jednu stavku kako biste izbegli mentalno preopterećenje. Možete i da postavite alarm za onaj period vremena koji želite da provedete u toj jednoj aktivnosti, da se ne biste zaboravili i da biste efikasno upravljali vremenom.

Na koji način se vi borite sa svojim haotičnim mislima?

(izvor: chopra.com)

Dopadaju vam se naši tekstovi?

Prijavite se na našu mejling listu kako biste jednom mesečno primili naš njuzleter sa svežim tekstovima i informacijama posebno kreiranim za HR menadžere, vlasnike firmi i menadžere.